طراحی لوگو در تبریز

لوگو نشان دهنده بصری برند شما است. این اولین چیزی است که مردم هنگام تعامل با کسب و کار شما می بینند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که به خوبی طراحی شده و سئو دوستانه است.

در این مقاله به برخی از اهداف سئو می پردازیم که باید هنگام طراحی لوگو برای کسب و کار خود در تبریز به دنبال آنها باشید.

اهداف سئو طراحی لوگو در تبریز:

لوگوی خود را با مخاطب هدف خود مرتبط کنید. لوگوی شما باید از نظر بصری جذاب و به یاد ماندنی باشد، اما باید به مخاطبان هدف شما نیز مرتبط باشد. این به معنای استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و نمادهایی است که آن‌ها با کسب و کار شما مرتبط می‌کنند.
از کلمات کلیدی در لوگوی خود استفاده کنید. هنگامی که مردم مشاغلی مانند شما را به صورت آنلاین جستجو می کنند، احتمالاً از کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما استفاده می کنند. گنجاندن این کلمات کلیدی در لوگوی خود می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
لوگوی خود را برای خواندن و به خاطر سپردن آسان کنید. لوگوی شما باید به راحتی قابل خواندن و به خاطر سپردن باشد، حتی زمانی که کوچک است یا در دستگاه تلفن همراه مشاهده می شود. این به افراد کمک می کند تا کسب و کار شما را شناسایی کنند و زمانی که آماده خرید هستند آن را به خاطر بسپارند.
از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. لوگوی شما باید با کیفیت و خوب طراحی شده باشد. این کار باعث می شود حرفه ای و قابل اعتماد به نظر برسد، که به مردم کمک می کند تجارت شما را جدی بگیرند.

نحوه دستیابی به این اهداف سئو:

تحقیق کن قبل از شروع طراحی لوگوی خود، مدتی را به تحقیق در مورد مخاطبان هدف خود و کلمات کلیدی که احتمالاً هنگام جستجوی کسب و کارهایی مانند شما استفاده می کنند اختصاص دهید. این به شما کمک می کند رنگ ها، فونت ها و نمادهای مناسب برای لوگوی خود را انتخاب کنید.
با یک طراح حرفه ای کار کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه لوگویی طراحی کنید که هم سئو پسند و هم از نظر بصری جذاب باشد، با یک طراح حرفه ای کار کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا لوگویی ایجاد کنید که نیازهای شما را برآورده کند و به شما در دستیابی به اهداف سئو کمک کند.
از ابزارهای سئو استفاده کنید. تعدادی ابزار سئو موجود است که می تواند به شما کمک کند پیشرفت خود را پیگیری کرده و لوگوی خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی مناسب را برای استفاده در لوگوی خود شناسایی کنید و همچنین نحوه عملکرد لوگوی خود را در نتایج جستجو ردیابی کنید.

ویژگی های طراحی لوگو

ایده پردازی و خلاقیت

ایده پردازی خلاق در طراحی لوگو مهم ترین عاملی است که شما را نسبت به رقبایتان متمایز میکند .

تاثیر در اولین نگاه

لوگو شما باید به نحوی انجام شود تا با اولین نگاه در ذهن مخاطب ثبت شود . این امر شامل انجام اصولی است که ما متخصص آن هستیم .

طراحی مدرن

طراحی و اجرای لوگو شما بصورت دستی و بهینه سازی آن در قوی ترین نرم افزار های کامپیوتری .

داشتن مفهوم

گاهی نمادی در طراحی لوگو با آن حرفه کاملا بی ارتباط است اما مطمئنن مفهومی را می رساند . مانند لوگو نایک

سادگی

مهم ترین اصل در طراحی لوگو سادگی آن است ، هر چه طرح شما ساده تر باشد لوگو شما اصولی تر خواهد بود .

جذابیت

مطمئن باشید طرح های جذاب بسیار موفق تر از طرح های “صرفا دارای مفهوم” خواهند بود . لطفا نمونه کارهای ما را مشاهده نمائید…

انعطاف پذیری

منظور از انعطاف پذیری این است که باید در نظر گرفته شود طرح لوگو شما در تمامی امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی قابلیت اجرا شدن را داشته باشد .

قابلیت تک رنگ شدن

لوگو های چند رنگ باید به نحوی طراحی شوند که در صورت اجرای تک رنگ هویت خود را از دست ندهند و از نظر تشخیص با طرح رنگی خود تفاوتی نداشته باشند .

رنگ بندی متناسب

رنگ آمیزی در طراحی لوگو بسیار مهم است و باید متناسب با آن فعالیت باشد چرا که رنگ ها میتوانند حس های متفاوتی را به مخاطب منتقل کنند .

ضرورت طراحی لوگو

شرکت‌های بزرگ همگی می دانند ساخت لوگو حرفه ای برای کسب و کارها، از اهمیت بالایی برخوردار است. یک لوگوی مناسب باعث خواهد شد تا در ذهن مخاطب خود بمانید و مخاطب برای مدت زمان بیشتری برند شما را بخاطر بسپارد. با طراحی لوگو، برای سازمان و کسب و کار خود، یک هویت جدید ایجاد می کنید. هویتی که باعث درخشش بیشتر کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه می توانید برخی از مزایای طراحی لوگو اختصاصی را مشاهده کنید:

طراحی لوگو اختصاصی

طراحی لوگو اختصاصی کلید خاص، متفاوت و قدرتمند بودن برند شماست

افرادی که سفارش طراحی لوگو خود را به مجموعه تبریز چاپ می سپارند باید این نکته را بدانند که تمامی لوگوهایی که مجموعه تبریز چاپ طراحی می کند، کاملا خاص و اختصاصی است. لوگو اختصاصی علاوه بر آنکه برند شما را در بین سایر برند‌ها پر رنگ تر می کند، از طرفی نیز موجب جلب اعتماد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد شد. لوگو، هرچه خاص‌تر، برند شما با هویت و منسجم تر!

طراحی لوگو اختصاصی، باعث خواهد شد تا از رقیبان خود در حوزه برندینگ، جلوتر و پیشتاز باشید. لوگوهای اختصاصی تبریز چاپ همگی قابل ثبت بوده و می توانید به راحتی، ثبت لوگو خود را انجام دهید.

طراحی لوگو اختصاصی چه مزیت هایی دارد ؟
یکی از اصول اولیه طراحی لوگو خاص بودن آن است. به طوری که لوگو در میان سایر برند های همرده و غیر هم رده به صورت متمایز دیده شود. پس ابتدایی ترین و اصلی ترین مزیت طراحی لوگو اختصاصی حرفه ای ایجاد تمایز ارزشمند برای شما در میان سایر رقبا است.

هرچه این لوگو حرفه ای تر طراحی شود رابطه مستقیمی با دیده شدن و جلب توجه کردن برند شما خواهد داشت.

دومین مزیت لوگو اختصاصی ایجاد حس اعتماد برای مخاطبان است. اگر لوگو شما به اصطلاح کپی یا ایده گرفته از سایر لوگو ها بخصوص لوگوی برند های همرده باشد، آن لوگو منفی ترین تبلیغی خواهد بود که می توانید داشته باشید. در نتیجه لوگو اختصاصی حس اعتماد و خاص بودن برند شما را به دیگران القا کرده و هویتی متمایز را به شما می بخشد.

مزیت دیگر طراحی آرم اختصاصی، داشتن قابلیت ثبت لوگو شرکت است. فرآیند ثبت لوگو یک فرآیند تخصصی است و از آنجایی که تیم تبریز چاپ بر روی این مسئله و تمامی قوانین مادی و حقوقی آن آگاه است، بهترین لوگوی اختصاصی و قابل ثبت را برای برند شما طراحی خواهد کرد.

اولین و مهمترین دلیل رد یک لوگو در جریان ثبت لوگو، کپی بودن اثر، از سایر لوگو های موجود در آن است. در نتیجه نقش یک لوگو اختصاصی نمود بیشتری در این حالت پیدا می کند.

انواع طراحی لوگو

همانطور که در بخش تعرفه ها نیز مشاهده کردید، ۳ نوع لوگو برای طراحی وجود دارد که در زیر به معرفی آنها می پردازیم. لازم به ذکر است که سبک های طراحی لوگو انواع بسیاری دارد که خارج از بحث این مقاله است.

لوگو تایپ

این نوع لوگو با کنار هم چیدن حروف تشکیل می شود. برای سفارش لوگو به صورت تایپوگرافی، طراح باید به خوبی به مسئله آناتومی حروف و بحث پیوستگی در طراحی، مسلط باشد تا با یک هارمونی درست و منسجم بتواند لوگو را طراحی کند. لوگوتایپ‌ها همواره زیبایی های بصری جذابی را تولید می کنند.

بعضی از افراد نیز، لوگوتایپ‌ها را با عنوان “طراحی لوگو اسم” می شناسند.

لوگو تصویری

این لوگو به وسیله اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شود که یک نماد بصری را برای آن کسب و کار خلق می کند. طراحی این نوع لوگو آن هم به صورت ساده و با مفهوم، کار مشکلی در بین طراحان است. در طراحی لوگو تصویری نیز از تایپ های ساده برای اسم شرکت نیز می توان استفاده کرد.

لوگو تلفیقی

این لوگو همانطور که از اسمش نیز پیداست، از تلفیق تایپوگرافی و تصویرگری تولید می شود. لوگویی به مراتب سخت تر و وقت گیرتر از سایر لوگو‌ها است. زیرا مباحث مختلف لوگوتایپ و لوگو تصویری را شامل می شود که این دو بخش به صورت جداگانه باید به گونه ای طراحی شوند که هماهنگی محکمی بین آنها وجود داشته باشد.

طراحی لوگو اسم

یکی از اصطلاحاتی که مردم به هنگام سفارش لوگوی خود از طراح می خواهند، طراحی لوگو اسم برند یا نام خودشان می باشد. به همین دلیل طراحان با طراحی لوگو اسم فارسی بسیار مواجه می شوند. در حقیقت طراحی لوگوی اسم را تایپوگرافی می نامیم. این نوع لوگو به صورت نوشتاری طراحی می شود.

اما دلیل علاقه به این نوع سبک از لوگوها چیست و چرا در ایران بسیار پرطرفدار است؟

به خوبی می دانیم که سلیقه های افراد متفاوت از هم می باشد، از همین رو، هر فرد از طرح هایی با توجه با علایق خود خوشش می آید. در کشور ما و به دلیل شرایط محیطی، بسیاری از افراد و شرکت‌ها، تمایل دارند که نام آنها با یک فونت اختصاصی طراحی شود تا وجهه ای متمایز و زیبا برای خود داشته باشد.

در حقیقت، طراحی لوگو اسم برای ایرانیان بسیار جذاب و مورد پسند می باشد و حتی گاها دیده می شود که این نوع سبک از طراحی، بیشتر از سایر طرح های ارائه شده مورد تایید قرار می گیرد.

البته باید این موضوع رو نیز خاطر نشان کرد که طراحی لوگو اسم، واقعا یکی از زیباترین نوع لوگوهایی می باشد که در ایران استفاده می شود. این موضوع به قدری اهمیت پیدا کرده است که گاها مشاهده می کنیم، بازیگرهای خارجی نیز با حروف و اسم فارسی، متن هایی را بر روی بدن خود تتو می کنند و این بخاطر همان زیبایی حروف فارسی است که به آن اشاره کردیم.

برای سفارش طراحی لوگو فارسی و انگلیسی، می توانید با مشاوران تبریز چاپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم در جهت ثبت سفارش و ساخت لوگو حرفه ای داشته باشید.

نکات مهم در ساخت لوگو حرفه ای
برخی نکات نیز درمورد ساخت لوگو حرفه ای وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. برای دانستن این نکات و یا اصلا سفارش طراحی لوگو به سایت های انگلیسی می توانید کلمه logo design را در گوگل جستجو کنید و سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مشاهده نمایید.

اگر هم وقتی برای اینکار ندارید، می توانید نکات مربوط به سفارش ساخت لوگو حرفه ای را در ادامه بخوانید:

لوگو باید خاص باشدقطعا هرکسی که به دنبال یک لوگو برای کسب و کار خود است، لوگویی خاص را برای آن می خواهد. اصلا وجه تمایز لوگو به خاص بودنش است. وقتی یک کسب و کار قصد تغییر لوگو خودرا دارد، قطعا به این نتیجه رسیده است که لوگوی قبلی دیگر آن تاثیرگذاری سابق را روی مخاطب ندارد و به دنبال یک لوگو خاص و بامفهوم است. بدین ترتیب لوگویی که طراحی می کنید باید تک و خاص باشد.
طراح آرم، باید معنا و مفهوم را برساندهدف لوگو این است که یک مفهومی را به مخاطب ارائه دهد. لوگو باید بیانگر شغل، خدمت، هویت و ارزش های یک مجموعه باشد. به همین دلیل است که پشت هر لوگویی یک معنا یا مفهومی پنهان است. به همین دلیل لوگو‌هایی که صرفا به عنوان یک شکل طراحی می شوند و معنا و مفهومی ندارند، از هیچ ارزشی برخوردار نیستند.
نشان تجاری باید به ساده ترین حالت طراحی شودهمانطور که قبلا نیز گفتیم لوگوی شما باید به ساده ترین شکل طراحی شود. زیرا با ساده بودن لوگو، مفهوم با یک نگاه و در سریعترین زمان به مخاطب القا می شود و مخاطب با آن احساس راحتی دارد.
طراحی لوگو باید خلاقانه صورت بپذیردلوگو هرچقدر خلاقانه‌تر باشد، به همان قدر جذاب و تاثیرگذارتر است. یک راه برای افزایش خلاقیت، نگاه کردن است. دقت کنید که لوگوهای مختلف را نبینید بلکه آنها را نگاه کنید.

در مجموعه های حرفه ای قیمت طراحی لوگو بر اساس زمان و انرژی صرف شده محاسبه میشود.علاوه بر آن قیمت طراحی لوگو به صورت استاندارد بر اساس تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز اعلام می گردد.

لوگو هویت یک برند است و به صورت غیر مستقیم شخصیت برند شما را در ذهن مشتری حک می کند و می تواند برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار شود.

30 درصد مبلغ کل جهت شروع پروژه ، 30 درصد در زمان اصلاحات و 40 درصد در زمان تحویل فایل.

به صورت خلاصه اگه برنده شما صرفاً در ایران فعالیت می کند و فقط در ایران فعالیت دارد و همچنین مخاطبین و مشتریان شما صرفاً ایرانی باشند بهتر از یک لوگوی فارسی برای برند شما طراحی شود. در غیر اینصورت یک لوگوی انگلیسی می تواند پیشنهاد خوبی برای برند شما باشد. در کل سوال شما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در زیر تعدادی از مشهورترین لوگوهای جهان را مشاهده میکنید.